Idiotisk reklam

Här om dagen när jag cyklade hem genom stan lyckades jag bli riktigt ilsken inte mindre än två gånger.
 
Det finns så extremt mycket dum reklam och här kommer två av dom dummare:
 
 
Från Vero Moda: Tre kvinnor som hjälper till att föda det sjuka kroppsidealet som jag som kvinna måste förhålla mig till (eller ja... värja mig mot). Men hur sitter dom? Det ser sjukt obekvämt ut! Och varför interagerar dom inte med varandra alls?
 
 
Från gallerian Utopia i Umeå: Jaha, allt är möjligt säger ni! Är det möjligt att fixa syrrans dåliga rygg? Är det möjligt att fixa löneklyftorna i samhället? Är det möjligt att fixa de dåliga arbetsförhållandena för dom som producerar era produkter? Kan ni möjligtvis sluta håna alla som på grund av dålig hälsa eller social utsatthet inte har öppna dörrar till de möjlighter ni pratar om. Så idiotiskt!

Kommentera här: