Redo för ledigt

Jag kan vara den person i Sverige som är mest redo för ledighet av alla!
 
Den här veckan har varit en riktig skit-vecka. Min ork har varit liten och på jobbet har barnens energinivå varit rekordhög och rekordspretig. Nu behöver vi vara lediga från varandra så att vi orkar respektera varandra och ha det bra tillsammans när vi ses igen.
 
Men som med en solförmörkelse kan man ana en gloria av ljus även i mörkret.
 
Det har öppnat en ny sushi-restaurang i närheten av mig. God mat till rimligt pris. Hurra!
 
Jag fick in en insändare i den lokala tidningen där jag diksuterar varför jag tycker att det är en självklarhet att våra EU-migranters barn ska ha rätten att gå i skolan i Sverige.
 
Jag fick den finaste utmärkelsen någonsin: "Malin! första pris i pyssel!"
 
1 Emma:

skriven

Hej! Måste bara säga att jag ÄLSKAR din blogg. Har snubblat in här några gånger men tror inte jag har kommenterat innan.
Jag arbetar själv som fritidspedagog och tycker att det är så himla kul att läsa om vad du gör med barnen i skolan (och om ditt liv i övrigt!) Tack för all inspiration och glad påsk!
/Emma

Svar: Tack! Tack så hemskt mycket. Vilka fina ord :)
frmodligen.blogg.se

2 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Jag behövde också ledigt, inte för elevernas energinivå, mina har varit ganska stabila och jag är tacksam, men jag själv är... dränerad!! Måste ha lite ledigt :)

Svar: Dränerad var rätta ordet! Det är inte så konstigt att en blir det egentligen i vårt yrke (det pedagogiska). Sen är det rätt fantastiskt hur kul det är att träffa kidsen igen efter ett lov - det vill säga om en har lyckats få ner sin egen stressnivå under ledigheten.
frmodligen.blogg.se

Kommentera här: