Växtligheten

Jag blir glad av växter. Och lugn och trygg. För till skillnad från människor så tycker jag mig förstå vad dom kräver av mig :)
 
Missförstå mig rätt, jag finner inget nöje i att umgås med växter - för det sociala krävs människor. Men det är något tillfredställande i att veta att jag kan ge vad den här växten behöver för att må bra. Jag kan stå för det underhållet. När det kommer till växter känner jag mig mycket sällan otillräcklig.
 
Tomaten.
Den här gullisen vet jag inte vad det är. Jag fick ett skott av en vän och nu väntar jag bara på att det ska rota sig. Är det någon som vet vad det är?
En pellis till.
1 Anonym:

skriven

Åh, jag känner så mycket igen mig i tillfredsställelsen att sköta om växter!

De lila bladen du har kallas för palettblad. Bladens färger kan variera från grönt, brunt, gult, orange och rött till mörk purpur. Färger och färgmönster varierar också från planta till planta och ofta från blad till blad. Du har enligt mig den vackraste varianten av palettblad!

Låt den stå ljust, då kommer det rika färgspelet i bladen till sin rätt. Den tål till och med full sol. Annars brukar färgerna blekna. Växten är mycket tolerant men behöver hållas fuktig hela tiden.

Svar: Stort, stort tack för den informationen! Jag skan göra precis som du har sagt :)
frmodligen.blogg.se

Kommentera här: