Inred med färg (om det är det du gillar)

Jag vill slå ett slag för färgen. Jag vet att trenden är svart och vitt och marmor och mässing och vuxet nedtonat. Och det är så klart fritt fram att köra på det om en verkligen gillar det. Men det här med mässing och granit tror jag kommer att vara utbytt mot nåt annat snart - kanske lenoleum och ryamatta, eller rostfritt och björk, eller asfalt och sammet.
 
Trender kommer och går, det är det enda vi kan vara säkra på. Men för att undvika att vara tvungen att byta ut sin inredning vart annat år för att nåt nytt anses snyggare så har jag ett tips. Fundera på vad du själv gillar! Vad går du igång på för färger, former och strukturer. Sen kör du på det istället för en köpt stil. Jag lovar att det inte alltid kommer att vara á jour med inredningsmagasinen, men jag tror att det kommer att hålla i längden. (Om du dessutom köper saker begagnat så har du råd att byta ut om du ändå skulle bli trött på någon pryl.)
 
Jag inreder vidare. Inte svart-vitt eller med mässing heller för den delen. Utan med färg, färg, färg.
Kopphylla! Otroligt viktig del i vår inredning eftersom det hjälper oss med det totala koppkaos som annars kan uppstå när vi inte vet var vi ska ställa våra använda koppar, med resultatet att det står koppar överallt. Just den här vackra, röda juvelen har jag till låns på obestämd tid av min före detta svärmor :)
Den här lådan/hyllan hittade jag på second hand för 20 kronor. Jag tog hem den, sprayade den i min älsklingsfärg (ja, likt en 12-åring har jag en älsklingsfärg) och hängder upp den bredvid sängen - tada! Ett nattduksbord.
Jag har fyra såna här stolar sen tidigare som jag köpt på second hand. Nu var det dags att byta tyg eftersom det förra tyget jag bytte till inte var ett möbeltyg och nöttes ganska snabbt. Då föll valet på det här fantastiska tyget som jag köpte på Ohlssons tyger i Umeå.
 
(PS. Jag är inte imun mot trender! Jag tycker ju i hemlighet att det är snyggt med mässing och marmor - men jag vill vänta att tag med att haka på det för att se om jag verkligen tycker att det är snyggt eller om det bara är inredningsmagasinens vackra foton jag har fallit för.)
 

Kommentera här: