Koppla av eller koppla på

Just nu läser jag boken Kärleken i Julia Anderssons liv av Åsa Moberg. Den är mycket bra tycker jag.
 
I den har Julia (huvudpersonen) ett samtal med sin sambo Rune om vad en ska använda sin lediga semestertid till. Julia, som är textilkonstnär, berättar att hon "smygsyr" på semestern för att hon har lust till sina egna projekt då. Rune säger att han tycker att det är fint att Julia kopplar på istället för att koppla av på semestern.
 
Jag vill också koppla på. För jag tycker att det är avslappnande och livgivande. Och, här kommer det stora ochet, jag orkar koppla på när jag har semester! Det är egentligen enda gången jag orkar det med någon slags kontinuitet. Fantastiskt, men också sorgligt.
 
I sommar har jag kopplat på tecknandet och försöker att få ner nåt litet på papper varje eller varannan dag. Det är kul!
Syrrans katt, Lotus, som kikar ut genom en balkongdörr.
En kopp kaffe.
En kille som sov mitt emot mig på tåget.

Kommentera här: