Allt det vackra i naturen!

Alltså, jag är en sann naturromantiker! Jag är inte rädd för att säga det. Jag förundras över färgerna och ljuden och ibland lukterna. Som idag när jag cyklade till jobbet; det kändes det som att cykla genom ett hav av syren för det doftade så gott.
 
Jag känner mig nöjd i naturen. Den känns som min och din och vår. Den är tillgänglig för mig. Och jag vill dela med mig av vurmen till kidsen som jag jobbar med - för jag tror att det gör oss gott att öva på att se sånt omkring oss som är vackert.
 
Därför utmanade jag barnen att hitta vackra saker ute idag. Och det gjorde dom, hämtade mig och så fotade vi. Vackert!
Sen gjorde vi en klassisk sommarlovsaktivitet - krullor av maskrossjälkar. Barnen hade mycket nöje av detta länge och sålde krullorna i utbyte mot kottar.
 
 

Kommentera här: