Kotten

Lördagens hemliga grej:
 
Jag var äntligen och gjorde min tredje tatuering. Den första kom till för tre år sedan på internationella kvinnodagen. Ett kvinnomärke på höger underarm. Sedan var det muttern på vänster överarm och nu fyllde jag på med en kotte.
 
De två första har jag gjort på konventionellt sätt, med maskin. Men när jag nu skulle göra kotten så bestämde jag mig för att prova stick-and-poke-metoden. Den innebär att tatueraren med en nål sticker/trycker in färgen under huden för hand. Det gjorde inte lika ont som de andra två tatueringarna och jag blev sjukt nöjd med resultatet. Hon som gjorde tatueringen på mig var jätteduktig!!!
 
Jag har gjort alla mina tatueringar på samma ställe: Skäggiga Damen Tatueringar i Stockholm. Länk till deras hemsida hittar du här! Superbra ställe som drivs som ett feministiskt kooperativ!
 
 
 
 

Kommentera här: