5 bilder från i helgen

1. I fredags satt jag på ett café och läste i den här helt magiska boken! Bea Uusmas Min kärlekshistoria som handlar om henne själv och om Andrées polarexpedition. Läs den om ni inte redan har gjort det!!!
2. Jag har bestämt mig för att jag ska bli en person som syr. Så jag köpte ett mönster till ett fint tyg. Tyget köpte jag för 16 kronor på en second-hand-runda. Nu kör vi!!!
3. Jag fick den här tomatplantan av en vän som annars hade kastat bort den. Jag behöver den inte, men det är ju ohult att kasta en helt duglig planta. Välkommen till mig lilla tomat :)
4. Jag cyklade staden runt för att handla andrahandssaker. Kul!
5. Jag hittade en jättefint illustrerad bok om växters systematik billigt på andrahandsmarknaden. Hurra!
 
 
1 Caroline :

skriven

Ser ut som du haft en trevlig helg. Jag älskade Beas bok ☺ vad ska ditt första syprojekt bli då?

Svar: Tack, ja den har varit fin helgen! Första projektet blir att sy en kjol. Jag använder kjol dagligen så det blir en extra sporre att det är nåt användbart :)
frmodligen.blogg.se

2 ISA:

skriven

Den där storyn om expeditioner är så jäklans intressant! hörde en intervju med Bea och vill verkligen bara veta mer mer mer!

Svar: Eller hur! Det är liksom den perfekta gåtan!
frmodligen.blogg.se

Kommentera här: