Den stora flytten

I veckan har jag flyttat ut ur huset som jag hyrde tillsammans med tre vänner och in i lägenheten som jag hyr tillsammans med en vän. Eller lägenhet, det är snarare en våneng vi flyttat till.
 
Lägenheten är 92 kvm med två stora sovrum, ett gigantiskt vardagsrumm och ett lagom stort kök. Läget är också bra; nära till våra vänner och nära till våra jobb (eller, mitt jobb är en bit men det blev ändå ca. 3 km närmre iom flytt). Här kommer vi kunna njuta av livet tror jag. Det finns plats och tillåtelse att leva. Det är bra :)
Förra veckan packade jag ner saker. Fick trycksvärta på fingrarna och gjorde avtryck överallt jag gick.
När allt var packat gick det snabbt att flytta. Den sköna känslan av att vara inne!
Vårt nya kök!
Ett hörn av vardagsrummet.
När allt står lite provisoriskt men ändå bidrar med känslan av hemma.
Ett hörn av mitt rum :)
1 Julia Müller-Sandvik:

skriven

GRATTIS TILL FLYTTEN! Bra gjort.

Jag har just klarat av etapp nummer 1 i flytten: tömt, flyttstädat och lämnat nycklarna för lägenheten i Jokkmokk och flyttat mig själv och allt bohag till Umeå. Men lägenheten får jag inte tillträde till förrän i augusti, så just nu är jag stationerad hos mamma och pappa :)

Svar: Inte illa! Välkommen till Umeå. Visst har du bott här förut? Ska bli kul att följa vad du hittar på här :)
frmodligen.blogg.se

2 ISA:

skriven

Men herre! vad stort och luftigt och mysigt! lyx att få tag på en sån våning ;) härligt! är ju rätt roligt med nystarter osv. Kram!

Svar: Tack! Ja den här nystarten känns helt nödvändig! Kram!
frmodligen.blogg.se

3 Mimmi:

skriven

Åhh vad kul att flytta med en kompis också! :)

Svar: Ja, det är skönt att slippa göra allt själv :) Lycka till med plugget till hösten!
frmodligen.blogg.se

Kommentera här: