Inflyttad

Här kommer ett inlägg till om det här med att flytta.
 
Även om det är jobbigt att packa ihop, rensa, bära och ta beslut om internetleverantör, slänga eller behålla osv. så kommer också dom roliga bitarna; som att få inreda den nya lyan!
 
När en är samboende med en kompis har en inget sånt där vuxet sovrum som bara tillägnas en säng och på sin höjd en garderobsvägg. Nej, mitt rum påminner om ett tonnårsrum; här ska allt gå att göra, läsa, sova, pyssla, dansa m.m. Tur att vi fick tag på en våning med stora sovrum :)
 
Hur jag skulle beskriva min inredningsstil? Loppat, hittat, älskat och färgglatt får jag väl säga i så fall.
Jag hittade ett rött gammalt skrivbord på Blocket som jag föräldkade mig i, 300 pix.
Guldlampan och visdomsordet är loppisfynd. Det gula moln-brevstället kommer från IKEA.
Mumin hänger med, liksom Linnea. Kaffekannan hittade jag i ett soprum för några år sedan.
Förra året köpte jag den här vackra blombänken på loppis för 150 kronor! Där står nu provisoriskt några älsklingstavlor. Broderiet har jag fått av en vän och blommorna har ett barn på jobbet målat.
50- och 60-talsmöbler är så praktiskt när en vill ha in allt i sovrummet eftersom dom är små och nätta. Jag älskar böcker och färger, så detta är något slags altare :)
I fönstret vaktar denna lilla prydnandshund på allt det gröna.
 

Kommentera här: