Jag har varit borta

Jag har inga storslagna planer för sommaren. Jag ska inte ens ner till västkusten för att hälsa på familjen. En del av mig tycker att det är deras tur att komma hit och en annan del av mig vill bara vara hemma och flytta i lugn och ro.
 
Men jag har varit i Stockholm och hälsat på två av dom bästa personerna jag vet. Jag har varit på museum, ätit god mat och shoppat second-hand.
Jag träffade den här spexiga familjen <3
Vi gick på Liljevachls och såg Hertha Hillfon utställningen. En fick experimentera med lera. Vilken dröm alltså! Vi höll på att inte ta oss därifrån.
Hertha var en hårt arbetande konstnär. Hon började varje morgon med att dreja en skål.
Syrran och jag på museum (vi väntar på att få använda toaletten).
På kvällen gick vi ut och åt. Så trevligt.
Det blev lyxfrulle i Stockholm med. Jag vet inte om ni har uppfattat det, men frukost är min favoirtmåltid!
 
1 Julia Müller-Sandvik:

skriven

jag åker inte heller och hälsar på. Jag är less på ständigt dåligt samvete. Jag har åkt och hälsat på alla födelsedagar, julaftnar och sommrar. För att de säger att "man ska vara med sin familj vid det och det och det tillfället". Jag är lite bitter över det.

Svar: Jag är också bitter. Jag vill vara med min familj. Men när det bara blir en envägskommunikation måste jag, av självbevarelsedrift, prioritera annat då och då.
frmodligen.blogg.se

2 Yohanna af Skovde:

skriven

Men shit vilken frukost! :D

Svar: Mmm, det var gott :)
frmodligen.blogg.se

Kommentera här: