Sy

En tänker att en ska ha lärt sig att sy nån gång under mellanstadiet. Och grunderna får en ju; hur en ska trä en symaskin, vad en sömsmån är och vana vid symaskinen. Det är bra och så, men en blir snabbt ringrostig.
 
Som tur är har jag varit med under femmornas slöjdlektioner det senaste året och ny-lärt mig en massa om både sy- och träslöjd. Så jag kände mig äntligen säker nog att sy ett kuddvar :) med dragkedja och allt. Det var kul och jag är nöjd med reultatet. Tyget är det som blev över efter att jag hade klätt om mina stolar.
 
1 ISA:

skriven

åh är du en sån där pysslig typ alltså!? jag önskar verkligen jag kunde/hade tålamod att sy. Man kan ju fan skapa fina saker då ju :)

Svar: Haha, ja, jag är periodare när det gäller pyssligheterna men jag ska inte sticka under stol med att jag trivs när fingrarna får hålla igång :)
frmodligen.blogg.se

2 Julia Müller-Sandvik:

skriven

BRAVO!! Och så himla snyggt det blev också! :)

sv: TACK! Ja, verkligen, och jag som äntligen har en massa hår igen vill ju gärna ta god hand om det ^^

Svar: Tack :)
frmodligen.blogg.se

Kommentera här: