Semester hos mapa

Det var ett år sedan jag var på västkusten och hälsade på min familj sist. Så på något sätt blir det oförsvarbart att ha fem veckor semester utan att passa på.
 
Jag tycker faktiskt att det har varit en höjdare att åka iväg ganska direkt på semestern. När jag kommer hem kommer jag att ha massor med tid kvar att göra lite mer som jag vill med.
 
Besök hos mamma och pappa (olika hushåll pga separerade) innebär konstiga mattider, märklig mat (men god), sova i flickrummet, hav, sol och släktkalas.
 
Här sitter min pappa på en bänk och filosoferar. På promenad genom staden jag växte upp i.
 
Och här, i mitten, ser ni min farmor som berättade för mig om hur hennes mostrar kom och hälsade på dem i häst och vagn när hon var liten (för ingen hade bil) och hur hon och farfar nästan inte kunde få någon lägenhet när dom skulle flytta ihop för att tanten på fastighetsförmedling tyckte att farfar borde stanna hemma med sin mamma och hjälpa henne på gården efter att farfars far hade dött.

Kommentera här: