Mervärde

Jag jobbar för att leva. Så kommer jag alltid att resonera. Jag kommer alltid att placera mitt välmående framför jobbet. Dom som prioriterar anorlunda har jag, ärligt talat, svårt att förstå.
 
Nu har jag levt livet igen i stug-paradiset. Jag har legat på en altan, druckit folköl, lyssnat på naturen och läst inredningstidningar som hetsar till orimligt dyra köp för att få det perfekta livet. Och jag blir mer och mer övertygad om att jag måste hålla hårt i att jobba för att leva annars kommer det här samhället att sluka mig med hull och hår, och det som är jag kommer inte längre att existera.
 
 
Och, ja, jag vet att alla inte har en stuga att leva livet i. Jag vet att jag är lyckligt lottad som kan låna mig till stunder i paradiset. Men jag har inte dåligt samvete för jag tycker mig ta mitt ansvar i och med att jag försöker påverka politiken i en riktning som gör det möjligt för folk att leva istället för att slava.
1 snie.blogg.se:

skriven

håller med dig =) underbart o ha stuga o koppla av i!

2 Längs en grusväg:

skriven

Ja, ibland är det så lätt att bara jobba sig igenom livet och glömma allt det viktiga

Kommentera här: