Maj på Instagram

Det är dags att göra bokslut för maj månad. Här är vad jag har hållit på med på Instagram den senaste månaden (på Insta heter jag Gallimalin).
 
 
Jag lagade mat som jag aldrig hade gjort förut - pastasås med fänkål och citron. Underbart gott!
 
 
Jag läste en bra och spännande bok som en gammal kursare till mig har skrivit.
 
 
Jag läste om hur dåligt vår utbildningsminister sköter sitt jobb.
 
 
Jag gjorde min egen müsli.
 
 
Jag jagade döende blommor på mina pelargoner.
 
 
Jag cyklade runt i solskenet med ny frisyr och kände mig cool.
 
 
Jag jobbade som ljud- och bildtekniker på tvåornas revy.
 
 
Jag vakade val och gick till sängs med blandade känslor. Jag bor i staden där SD fick minst antal röster. Men det är en klen tröst med tanke på hur det ser ut i resten av Sverige och Europa. Tur att Vänsterpartiet och Feministiskt !nitiativ finns som tydliga motpoler till den rasism och sexism som påverkar allas våra liv i negativ riktning.
 
 
Jag åkte tåg till Stockholm och glömde bort vardagen en stund.
 
 
1 Moa:

skriven

Tummen upp för frisyr + solglasögon! :)

Kommentera här: