Fotboll

Ikväll ska jag spela fotboll. Det tycker jag är kul!
 
Jag har aldrig varit med i någon organiserad klubb, inte ens Korpen. Och jag tycker att det måste få finnas både spontanfotboll och organiserad fotboll.
 
Det är svårt att ta bort tävlingsaspekten ur fotboll, men jag skulle vilja att det fanns fler sammanhang att spela i där den var nedtonad. Jag har hittat ett sånt sammanhang - men det anses ändå lite konstigt, att inte vilja tävla eller möta andra lag.
 
Normen för fotboll är att spela organiserat, att vara med i kupper, ligor osv. Jag tror att vi skulle må bra av mer spontanfotboll. Speciellt barn skulle må bra av att inte alltid vara i sammanhang där de måste mäta sig och prestera för att duga.
 
Det är skönt att bara få finnas till, göra något kul och inte behöva mätas i alla sammahnhang.
 
 
 

Kommentera här: