Sundhet(t)strender

Jag vill leva sunt. Men vad är det ens? När våra ribbor höjs och sänks i takt med den för dagen trendigaste vägen mot att vara sundast i världen.
 
Jag blir helt snurrig. Är jag en dålig människa för den där semlans skull? Orkar jag ens lära mig att stava till chiapudding? Hur var det nu med granola-bars? Vad är värst en pizza eller stress? Mjölk är giftigt, ris är giftigt, russin är en säker dödsdom! Odla ALLT själv! Vilken bokstavskombinationsdiet orsakar minst åverkan på mitt stackars sköra korthus till vardag?
 
Och mitt i stormens öga står jag och känner ett kurr i magen. Jag äter lunch i skolmatsalen med barnen, svullar i mig av de goda grönsakerna och den utsökta veg.maten och hoppas, hoppas, hoppas att jag är en sund matförebild. Men hur ska jag veta? Vem kan jag lita på? Åt helvete med allt, ge mig ett mellanmål så jag slipper vara sur på allt och alla.

Kommentera här: