Stockholm och migrän

Min kära vän och syster bor i Stockholm. Jag har bott hos henne den senaste veckan. Vi har badat, fikat och vandrat runt i staden tillsammans.
 
I slutet av veckan fick jag sällskap av en god vän från Umeå och vi gick på museum och besökte skogskyrkogården och stadsbiblioteket tillsammans. Allt som allt en bra turistvecka med fina människor och massor med kultur!
 
Nu är jag hemma igen. Första dagen i Umeå spenderades i sängen med en hemsk migrän. Är det någon annan som brukar få migrän när dom är lediga och har möjlighet att slappna av? Jag får i alla fall det. Jag har inte haft en enda semester hittills utan migrän.
 
Snyggsystern! Här gör vi det vi gör bäst tillsammans; fikar.
 
På Moderna museet visades en utställning av Yayoi Kusama. Obehaglig, intressant och rolig!
 
Gunnar Asplund är arkitekten som utformade Skogskyrkogården. Miljön var imponerande!
 
Gunnar Asplund ritade också Stockholms stadsbibliotek. Jag önskar att fler byggnader fick utformas på ett lika filosofiskt, estetiskt och användarvänligt sätt som denna. Stilen kallas svensk nyklassicism eller Swedish Grace.

Kommentera här: