Från stadsodlingen!

Förra året hade jag en trädgård att odla i. Det har jag inte i år. Men jag är inte så ledsen över det. Jag kan ju ändå odla - på min balkong - men slipper klippa gräs och beskära buskar vilket jag tycker verkar riktigt tråkigt (även om det säkert är kul med buskar och träd när en vet vad en gör).
 
Detta är en sorts chili som kallas tabascopeppar. Jag har inte smakat någon än men hoppas på gott. Jag har haft lite problem med bladlöss på mina chilis (varje år jag odlat) men fick bort dem med bekämpningmedel. Jag måste bara komma ihåg att skölja frukterna innan jag äter dem.
 
Här är en kruka koriander som jag odlat. Jag längtar, längtar, längtar efter att laga mat med den!
 
En annan bästkrydda: persilja!
 
Ibland behöver örterna mer utrymme. Som den här basilikan som blev riktigt glad över mer jord och större plats.
 
 

Kommentera här: