Upp och ner går bergochdal-banan

Fy vilken vecka. Jag trodde att jag hade hittat min lägenhet. Jag hade förhandlat ett pris som jag kan leva med. Jag ringde banken och dom ba: "Nej vi vill inte låna ut till dig trots att du har fast jobb, ordnand ekonomi, noll fall av ekonomiska anmärkningar, inga barn, osv, osv." Och jag var tvungen att skjuta på köpet tills jag hade hört av mig till flera banker varav vissa nosade lite på mig, insåg att jag var singel, och inte ville låna ut till en sådan liten fattiglapp.
 
Nu verkar det som att jag ändå ska få ett lån, plus att jag ska byta bank - no more SEB!!! Goodbye! Good riddance!
 
Och när det stormar, tårarna trillar och orken tryter är den enda fasta hamnen att sätta sig vid ritbordet och glömma att verkligheten är rätt ful jämfört med vad fantasin kan knåpa ihop.
 
Ljud har också en estetik
 
En tall, en gran och stora/små skator.

Kommentera här: