Panghelg

Februari - den tröttaste månaden på året. En månad då saker behöver få ta tid. 

Därför är helgen så efterlängtad. Det började faktiskt redan på fredag morgon då vi besökte Norrlandsoperan tillsammans med klassen som jag jobbar i! Så vacker musik från symfoniorkestern och i alla fall ett och annat imponerat barn.
 
Senare på kvällen fick jag gäster och vi spelade spel tills ögonen gick i kors.
 
Lördag kom och jag hade lånat en bil för att göra ärenden. Det är så många små grejer som behöver fixas/lösas/hanteras efter en flytt - urs vad tröttsamt. Men jag gjorde det tillsammans med en god vän så ändå okej. Jag handlade bland annat jord och lysrör så att jag äntligen kan komma igång med odlingarna!

Jag "råkade" dessutom komma hem med ett par nya växter, ett brickbord och några loppade krukor...

Idag har jag tagit det lugnt och bara gjort en utflykt till bildmuseet för att lyssna på ett par konstnärer prata om deras filmprojekt från Grönland. Mycket tankeväckande!
 
Väl hemma igen tog jag mig äntligen för att peta ner några frön i jord. Heja, heja väx!
 
Ny blomma, loppade kruka, skön soffa!
 
Rita av ny-blomma :)
 
Plantering!
 

Kommentera här: