Vardag är inget för mig

Fast titeln på inlägget är inte helt sann. Jag gillar vardag.
 
Men jag tycks maxa helgerna.
 
I fredags hade vi en utbildningsdag med jobbet - innehållet kändes tveksamt. Men dagen följdes av "fin"middag med alla kollegor i västra området (ca. 350 pedagoger). Och jag var så glad. Det var länge sedan jag kände mig så glad. Och trots att sammanhanget gjorde mig glad åkte jag därifrån tidigt för att gå på 28-årsfest i ett par timmar. Det blev en kall och sen promenad hem mellan fredag och lördag.
 
När jag vaknade på lördag så sken solen i lägenheten och jag insåg att våren är här. Även om det är kallt och snöigt så har allt som växer fått för sig att gro. Underbart! På lördag kväll/natt var det dags att lära sig ett nytt svårt men roligt brädspel. Ytterligare en kall och sen promenad hem mellan lördag och söndag.
 
 Försöker gro en avokado för kanske femte gången...
 
Mangon har vaknat till liv.
 
 Lite bakis, massor med glad och väldigt kallt.
 
Idag försöker jag hitta rätt sida av dygnet. Jag har vilat i soffan med katten och ska sen ta mig in till stan för en semla och ett kompishäng.
 
 
Sen får det räcka!

Kommentera här: