När hela livet blivit ett ?

Jag har kommit på att mitt liv, liksom många andras, bara händer. Faller och reser sig runt mig utan att jag har någon som helst kontroll.
 
Jag gör saker utan att veta varför eller om jag ens tycker att det är bra.
 
Jag inbillar mig inte att det ska gå att ha kontroll. Men jag skulle i alla fall vilja hinna ta reda på vad jag vill och vad jag mår bra av innan det är för sent. Jag vill göra saker, inte för att jag tror att någon okänd makt tycker att jag borde, utan för att jag vet att det är någonting bra för mig eller för någon annan.
 
Saker jag är säker på:
- Jag gillar mitt jobb; det är kul att undervisa och att vara en del av barns processer och utveckling.
- Jag vill bli förälder.
- Jag trivs bäst i kort hår.
 
Saker som jag kanske vill:
- Jag kanske vill våga älska någon igen, någon gång.
- Jag kanske vill flytta till Västkusten, kanske, inom tio år.
- Jag kanske vill fortsätta med politik.
 
Saker jag inte vill:
- Jag vill inte oroa mig för ekonomi.
 
Jag tycker att det är tråkigt med långt hår. Därför klippte jag av mig det idag!